Gällivare, del 2

(fortsättning av Gällivare del 1, se nedan)


I fredags hade vi skönhetsvård av Guldus, han låg i soffan och fick pälsen helt genomborstad. Han fann sig bra i situationen, även om han var lite irriterad på borsten mellan varven.



Funderar på om det går att smita iväg...




Han insåg att det var ett omöjligt, lika bra att bara gilla läget...




Ganska mysigt är det ju ändå att bli ompysslad



Mysvovven



På lördag var det då dags för handlerkurs med Catalina Gustafsson, äntligen! Fick många bra tips, intressanta tankar och liknande. Dock var det på tok för många hundar, kring 30 stycken tror jag. Var mycket skäll och gnäll, hade varit betydligt bättre om man delat gruppen i två delar, kanske tagit den ena på förmiddagen och den andra på eftermiddagen.



Jag har fokus på kursledaren, Guldus har fokus någon annanstans...



Och på söndag var det inofficiell utställning, där Catalina var domare. Guldus skötte sig ganska bra, vi gör framsteg för varje gång,  och resultatet blev HP, BIR och BIG-4.

Guldus kritik: Ung hane av härlig typ. Maskulint huvud med utmärkt uttryck. Utmärkt hals och överlinje. Tillräckligt vinklad fram, utmärkt bak. Utmärkt benstomme och tassar. Vacker päls. Välpresenterad.

Hon tyckte att han rörde sig lite ostadigt på det hala golvet, men det gjorde dom flesta av dom större hundarna, och även jag själv!



Min tillpuffade guldklimp




Gruppfinal, placering



Gunnel var snäll och tämjde vår lilla vildhund, som till slut låg så här fint, trots att det var så många andra hundar i närheten.




Det var helt enkelt en mycket spännande och lärorik helg, för både mig och Guldus. På tåget hem var det fem andra hundar i kupén, men det gick hur bra som helst...




Trötta vovven sov vid mina fötter




Jag behövde inte ens hålla i kopplet, även när han var vaken var han lugn och lydig!



Tack alla inblandade för en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vilken trevlig helg det ser ut att ha varit och grattis till placeringen, kul! :-)

2010-04-14 @ 22:06:36
URL: http://collieforever.blogg.se/
Postat av: Elin G

Oj vad många hundar i kupen! men vad bra att resan gick bra ändå =) Vad duktig Guldus är ;)

2010-04-14 @ 23:33:49
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0