Gällivare, del 1

I fredags tog jag och Guldus tåget till Gällivare för en helg med colliebus, handlerkurs och inofficiell utställning. Och vilken helg det blev! Vi var åter i Luleå på söndag kväll, både jag och Guldus var helt slutkörda, så måndag blev en välbehövd vilodag. I helgen sov vi hos hos Gunnel (kennel Eurotop). Tack för mat, husrum och trevligt sällskap!




Helgen började med colliebus i skogen. Här är Guldus, hans syster Nike och Madonna ("halvmoster", tror jag att hon är...)




Snygga syster Nike, som tyvärr gömde svansen! Mycket lik Guldus, men såklart mer feminin.




Söta mormor Dipsi plumsade ut i djupsnön, jobbigt läge!




Tre sobla snyggingar (Guldus med syster Nike och halvsyster Evita. Man anar ett visst släktskap, eller hur?)




Evita och Madonna poserar!



På lördag kväll hälsade Nike med matte och lillhusse på oss, trevligt att träffas och roligt att se syskonen tillsammans!




Vem är bäst på att tigga?



Guldus och mormor Dipsi




Guldus och Nike busade för fullt...




Men till slut började även dessa yrväder se lite trötta ut...




Ville ha en bild på båda tillsammans, kom på det precis när dom skulle gå, så bilden blev inte den bästa. Men man ser i alla fall tydligt att dom är syskon, tycker jag!




Guldus till vänster, Nike till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0