Älskade Guldklimp

För två veckor sedan, den 28 april, fick vår älskade Guldus somna in. Efter tre veckors sjukdom konstaterades att han hade drabbats av mycket elakartad Malingt Lymfom. Jag kan fortfarande inte förstå att det har hänt...



Gäddvik 18 april 2011 - vacker och stolt in i det sista


Det började fredag den 8 april med att han kräktes och hade ont i magen, jag märkte direkt att något var fel. Redan dagen innan hade han verkat lite hängig och när vi kom till djursjukhuset blev han inlagd där. Följande veckor for vi många resor till djursjukhuset, han var inlagd i flera omgångar. Tisdag den 19 april fick vi lämna honom på djursjukhuset för operation där biopsier skulle tas. Han fick stanna på djursjukhuset några dagar efter operationen, men hela sista veckan fick han vara hemma. Jag kände på mig hur det skulle sluta och ville ha honom hemma med "flocken" den sista tiden. Jag är övertygad om att han själv kände samma sak. Onsdag veckan efter operationen fick vi så det tunga beskedet.
Mitt i allt elände är jag glad att han inte visat några tecken på sjukdom tidigare, han fick ha två riktigt härliga år, fyllda av kärlek och glädje.



Blöt sötnos i Gäddvik, september 2010



Dagen innan operationen for jag, min mamma och Guldus ut till stugan. Även om han var väldigt trött levde han upp när han kom dit, han var åter den pigga och glada busklimpen vi känner så väl. Här kommer lite bilder från vår härliga eftermiddag:



Älskade klimpen var inte typen som sitter och tycker synd om sig själv. Livet ska levas till fullo!



Men man ska även ta sig tid att stanna upp och njuta av dom små tingen



Älskade klimpen undersökte sitt revir, men höll som vanligt hela tiden koll på "flocken"



Härligt att vara fri!




Vackraste, vackraste vännen...



Guldus hade under sin korta sjukdomstid en envis feber, som sista veckan var ihållande hög. Därför spenderade vi mycket tid i skuggan på balkongen. Guldus ville vara där mest hela tiden så vi var så illa tvugna att klä oss varmt framåt kvällen, allt för att få umgås med honom.







Men oavsett hur sjuk och febrig han var så blev han inte mindre nyfiken, nej, som vanligt la han långnosen i blöt när spännande saker plockades fram! Som här, när husse plockar med diverse bilprylar...






Men den 27 april fick vi alltså det värsta beskedet man kan tänka sig och dagen efter fick vi ta farväl av vår älskade Guldus. Jag försöker tänka på allt positivt, alla underbara stunder och allt jag lärt mig. Jag försöker minnas allt med glädje, för visst är det ju fantastiska minnen. Ibland är det svårt, för saknaden är så väldigt stor. Men jag tänker, att om jag någonsin ska föda upp hundar, så vet jag nu hur fantastisk en hund kan vara. Och det kommer jag alltid att minnas.


Och jag vet att du är med oss ändå, älskade Guldus. För alltid.



Tills vi möts igen...




Ett ljus i mörkret och saknaden är alla fantastiska människor vi har omkring oss. Tack för allt stöd vi fått och för era fina ord om Guldklimpen!









Vi kommer alltid att minnas dig så fantastisk som du var.
Älskade, älskade Guldklimp!







Kommentarer
Postat av: Elin

<3

2011-05-13 @ 09:11:30
URL: http://www.colliegrabbarna.n.nu
Postat av: Sara

Älskade bubben... Det gör så ont att läsa även om jag redan vet allt. Däremot värmer bilderna, verkligen "Guldus in action". Precis som han kommer bli ihågkommen - som den busiga och kloka guldklimp han var! Stor kram från syster/"moster"

2011-05-14 @ 10:19:56
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: emelie

vackraste killen någonsin!<3 Helt och hållet underbar!Kommer aldrig att glömma honom och vilket fantastiskt jobb ni gjorde som husse och matte. Väldigt fint inlägg och inte ett öga torrt. <3

2011-05-14 @ 17:10:03
URL: http://emelodisk.blogg.se/
Postat av: Elin G

Vilket fint inlägg Hanna! Det är svårt att hålla tårarna borta. Vad fina bilder och ord. Vackra Guldus! Vilken otrolig saknad och sorg men det ger samtidigt en hoppfull känsla att kunna se tillbaka och minnas alla fina stunder. tänker på er, kram!

2011-05-15 @ 20:56:26
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Mamma

Tårarna kommer när jag läser och minns lilla "guldhjärtat". Han var så go, glad och fin. Hans har gett oss så fina minnen av lek och bus i stugan.Det är så jag kommer att minnas honom. Kram mamma.

2011-05-15 @ 22:48:03
Postat av: Therese

Finaste Guldus!! <3 Förstår hur ditt hjärta blöder.

2011-05-16 @ 10:43:11
Postat av: Indra och flocken

Alma blir glad när hon får se bilder på "Dullus" och kan inte förstå varför mamma börjar "drina?". Verkligen fint inlägg. Många kramar från oss, hoppas vi ses snart.

2011-05-18 @ 13:50:03
Postat av: Mia

Läser ditt inlägg med tårar i ögonen.

Fina, fina vovven.

Det gör ont att mista hunden man älskar, men till slut har man bara fina minnen kvar.

Kram till dig!

2011-05-18 @ 18:52:19
Postat av: Linnea

Tårarna bara rinner, känns så konstigt att han inte kommer välkomna en vid dörren när man kommer och hälsar på :( ...Han var verkligen en jättefin hund på alla sätt, vacker, snäll, busig och mysig. Han finns kvar i våra hjärtan lilla Guldklimpen :)

2011-05-19 @ 10:25:28
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Ulrica och Lillan

Det är fortfarande svårt att förstå att det blev så här...Världens Bästa Kille, vi kommer alltid att minnas honom som den vackra, härliga och goa Guldklimp han var. Du har gjort ett väldigt fint inlägg. Tänker ofta på dej Hanna, vet hur mycket du saknar din älskade Guldklimp <3

2011-05-24 @ 22:10:34
Postat av: Gunnel Strömberg

Jag har varit inne på denna sida flera gånger och läst det fina som Hannah har skrivit om sin älskade Guldklimp, varje gång så är det lika overkligt att han inte finns med oss längre, utan bara i våra tankar.

Som Guldus uppfödare vill jag tacka Hanna och Janne för allt de gjort för honom. Jag vet att Guldus fick i sitt korta liv ha en helt underbar matte och husse som gjorde allt för att han skulle få ha det bra och jag är så tacksam att Ni tog så väl hand om honom. Guldus var under hela sitt liv välskött, hans päls var alltid genomborstad och ren, han glänste precis som en Guldklimp skall göra. Hans klor och tassar var alltid välklippta och hela hans utstrålning lyste av välbehag.

Han älskade att vara i skog och mark, han var redan som liten valp duktig att spåra. Hela hans väsen lyste av vänlighet, han var verkligen en riktig Guldklimp.

Det kändes så skönt att få möta dig vid tåget Hanna och få tillbringa helgen tillsammans med dig i Gällivare under Gällivare- och Midnattssolsutställningen, du hjälpte oss att borsta och kamma våra hundar, vi pratade om Guldus och jag kände att jag kunde skriva några ord i din blogg, men det gick inte så lätt som jag trodde, mina tårar bränner och det gör ont i mitt hjärta. Jag som hade sett fram emot att Du skulle få glädjen med att få träna och tävla med honom, som Du så hade sett fram emot.

Tack och många kramar till Er från oss, livet går trots allt vidare, men hans minne kommer alltid att finnas bevarat i våra hjärtan, som den fina Guldklimp han var.

Tack mina goa och fina valpköpare, vi önskar Er lycka till i framtiden vad den än må bära med sig.

Kram från oss på Kennel Eurotop i Gällivare - Gunnel

2011-06-23 @ 01:09:19
URL: http://www.kenneleurotop.se
Postat av: Gunnel Strömberg

Guldklimpen Du är i mina tankar och mina ögon blir fuktiga, fanns Du här skulle jag ge dig en kram.

Från Din gamla matte!

2011-08-12 @ 13:19:23
URL: http://www.kenneleurotop.se
Postat av: emelie

Sitter och tittar på gamla bilder med dig och Tjorven. Fina härliga hund! Du är saknad av mig och lillråttan.

2011-10-16 @ 21:47:32
URL: http://emelodisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0