Hundtid och kattvakt

Sådär, idag skrevs sista tentan för den här tenta-perioden, då återvänder det betydligt trevligare hundlivet! Förvisso har jag och Guldus haft väldigt mysiga veckor, jag har varit hemma mest hela tiden och vi har kunnat gå långa morgonpromenader innan jag fått dyka ner i skolböckerna. Men nu ska det göras mer än så, nu ska det tränas lydnad och liknande! Under tiden jag inte kunnat göra något roligt alls har Ann-Sofie hunnit debutera på tävlingsplanen med Schack. Bra jobbat!

Just nu är jag (och Guldus) kattvakt hos mamma och pappa. Ska bli spännande att se om jag får sova inatt eller om dom fyrbenta ulltussarna tänker ha samvaro genom kompostgallret. Guldus tycker att katterna är dom mest fantastiska vännerna han har, verkar bara ha lite svårt att förstå varför dom inte riktigt vill umgås med honom... Det typiska scenariot är att en katt vågar sig fram till Guldus, men sedan blir rädd och springer iväg - tätt förföljd av en överlycklig Guldus som tror att kompisen äntligen vill leka. Utom sist vi var här, då kattpojken Blizz bestämde sig för att leka kaxig, samtidigt som han är lite rädd. Han hoppade runt Guldus och var helt spattig. Väldigt, väldigt jobbigt. Jag kan bli väldigt, väldigt trött på dom ibland.



"Men matte, inte kan du väl bli trött på lilla söta mig??"


Måste förresten passa på att skicka ett grattis till Guldus farmor Zelda (SE FI UCH KORAD Privat's Love Gift) som var på utställning i Norge i helgen och blev bästa tik med CERT och CACIB. Nu kan hon alltså även titulera sig norsk och nordisk utställningschampion! Ni kan läsa mer om Zelda hos Brudholmens collies.



"Grattis snygg-farmor, skönheten ligger i släkten!" ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag skulle vilja beställa en bild på alla tre luddbollar! Där de poserar så rart tillsammans. Går det att fixa tro?!;-)

2011-03-24 @ 23:34:13
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, öhm... Ska se om jag hittar något vidvinkelobjektiv. Annars finns ju alltid photoshop... ;)

2011-03-25 @ 08:05:08
URL: http://guldus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0