Uppdatering

Dags för en liten uppdatering, trots att det inte händer så mycket just nu... Och några nya bilder har jag inte, då kameran har slut batteri och laddaren är spårlöst försvunnen. Typiskt!


För ett par veckor sedan var jag och Guldus till Piteå och kollade på colliespecialen. Det var en regnig dag, men mycket trevligt att träffa folk och kika på fina hundar. Ångrade dock att jag inte hade anmält Guldus... Nåväl, det kommer fler utställningar! 
   Guldus syster Cindy fick CK, grattis! Det var en hård domare, i alla fall när hon dömde hanarna. Morbror Hero var en av få som fick en etta i kvalité, jag tycker helt klart att jag hade förtjänat ett CK, men det fick han tyvärr inte. Det var faktiskt bara tre hanar som fick det, alla fullcertade, så det delades inte ut något cert bland hanarna. Så kan det gå...


Helgen efter packade jag, Janne och Guldus oss i bilen och for till Boden. Maria var där med faster Zmilla och farmor Zelda för att tävla i agility. Det var debut och jag tycker att alla tre var jätteduktiga!



Guldus provar agility på kennellägret i Kalix


Hälsade även på Ann-Sofie, Roger och colliegrabbarna, som har en mysigt hus på en underbar tomt lite utanför Boden. Det blev en hel del spring och bus (hundarna), collieprat (jag och Ann-Sofie) och annat prat (Janne, Roger och Ann-Sofies bror). Efter detta begav vi oss hemåt, efter en trevlig heldag i Boden!



Förresten, det är ingen som ska till Sundsvall den 9-10 oktober?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0