Utställningssällskap

Igår var jag till Boden för att kolla på en inoff. utställning där min syster ställde sin lilla finska lapphund Java och även Ann-Sofie var och ställde Kisen. Väldigt trevligt och ovanligt kravlöst, då jag lämnade Guldus hemma och alltså bara hade mig själv och min kamera att ta hand om...
     Java och Kisen var väldigt fina och skötte sig bra, vilket även deras mattar gjorde! Det blev HP och Bir för bägge (hundarna, inte mattar).



Skailos Caffeböna "Java" - 4,5 mån


En sak som är rolig när man är på utställning är ju att kolla på hundar och bedöma dom för sig själv. Tycker att det är fascinerande hur lika och ändå olika varandra hundraser kan vara! Vi pratade en del om rörelser, det är väldigt intressant att se hur konstruktion och rörelser kan variera, tex. mellan en mops och en afganhund. När man sitter och studerar sådant är det nästan svårt att komma ihåg att alla faktiskt tillhör samma art!
     Det är väl ingen hemlighet att jag längtar tills Guldus är välpälsad och musklad, så att vi kan fara på utställningar igen (inte bara som publik, även om det också är trevligt). Konstruktionsmässigt tycker jag att Guldus är väldigt fin nu. Han har en mycket stolt hållning och ett flygande och starkt trav. Så nu väntar vi ut päls och muskler, sen ska det förhoppningsvis plockas cert...!




Guldus på utställning i juli



Foto; Jari Korpi, Brudholmens

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Ååh vad jag och Java är glada att du och kameran var där...Javas matte var ju minst sagt dö-nervös inför första utställningen...Hon hade inte klarat sig utan sin systers stöd. Nä, vi hade nog vänt i dörren...=) KRAAM!!

2010-10-18 @ 22:28:35
Postat av: Elin G

Vad kul att det gick så bra för Java!! =)

2010-10-18 @ 23:13:34
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Gunnel Strömberg

Det är alltid roligt då det går bra för hundar man känner på utställning ocg övriga prov. Grattis!

Ja Guldus har verkligen drive i steget, han flyter riktigt fram. Kram

2010-10-21 @ 10:37:32
URL: http://www.kenneleurotop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0