Höst





I helgen har vi varit i stugan, man får passa på innan det blir vinter. Blev ett par sköna skogspromenader och även ett spår - en härlig helt alltså!

Vad gäller spåret trodde jag aldrig att Guldus skulle klara det, även om vi kallar honom Guldnosen ibland. För det första låg en liten hare precis där jag gick spåret, som såklart blev rädd och sprang iväg - sicksack över spåret bakom mig. Sen missbedömde jag avståndet till en brant backe i skogen, vilket gjorde att spåret gick ner för den (sluttar nästan rakt ner). Och till sist så började det även blåsa väldigt kraftigt, ett litet tag efter att jag lagt spåret. Hur gick det då?
   Tja, han hittade och markerade tydligt 3 av 4 apporter. Irrade bort några steg där haren sprungit, men stannade upp, och fortsatte sedan följa mitt spår. Branten fixade han galant, det var visst bara matte som hade problem att ta sig ner!



Guldnosen in action



Ner för branten...



...där han skickligt hittade en apport!


Kul att det funkar med spåret, vi jobbar vidare med lydnaden och längtar tills tävlingsstart! Planen var att det skulle hinnas i höst, men så är inte fallet. Nå, vi siktar in oss på tävling så fort säsongen börjar nästa år!


Kommentarer
Postat av: Gunnel Strömberg

Vad duktiga Ni är, nu är det slutspårat för vår del, ikväll 5 cm snö - Duktig flicka som jobbar med sin "Guldnos" eller var det "Gräddnos"?

2010-10-11 @ 23:36:08
URL: http://www.kenneleurotop.se
Postat av: Gunnel Strömberg

Vilken härlig kille, helt underbart att se honom in action.

2010-10-14 @ 23:42:29
URL: http://www.kenneleurotop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0