Vardag

Idag har jag och Guldus haft en riktigt mysig dag, med mycket sånt här:


Nöjd matte, så klimpen finner sig i situationen...


Tråkmatte vaknade med migrän, blev en kort kisspromenad för busklimpen, sen hem och lägga sig igen. Vid elva kunde busungen inte ligga still längre, utan började tassa runt i lägenheten. Kom och la sig ett par minuter, sen upp och tassa igen. Trött matte fick helt enkelt fundera ut bra aktiviteter för att trötta ut energiknippet, med minsta möjliga insats från min sida. Det blev korvletande i vardagsrummet, borstning, apportträning i hallen och så gick vi igenom olika kommandon vi kan.

Korvletandet gick över förväntan, pga av väder och mycket skolarbete har allt letande, spårande och sökande fått ligga på hyllan en period, så jag var nyfiken på att se hur långnosen skulle fungera. Men alla korvbitar hittades (och han markerade väldigt tydligt där jag hade råkat tappa en korvbit, som irriterande nog lyckades rulla långt in under soffan). Han älskar verkligen den typen av aktiviteter, det är kul att se hur kan går från vanligt nosarbete till ett läge av perfekt avsökning av rummet. Ni ska se skärpan han utstrålar!

Sen tränade vi med apportbocken, även det gick över förväntan, även om han inte lärt sig att hålla i den så länge än. Men det är på gång!



Guldus sitter fint, något vi lärde honom för ett tag sedan, och som han nu lärt sig att utnyttja för att få godsaker. Vem kan motså en sådan sötnos?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0