Vad är detta?



Jaa, det är tyvärr precis vad det ser ut att vara - en luddig hög av hundhår


När Guldus började fälla bestämde jag mig för att inte borsta honom så ofta, för att behålla lite hår till utställningar. Men idag insåg jag att det inte spelar någon roll, för luddet hänger i stort sett löst på kroppen. Jag ska ju ändå borsta honom innan nästa utställning, finns inte en chans att det skulle sitta kvar på kroppen då. Alltså tog jag och borstade igenom honom ett varv, inte överdrivet, men för att plocka bort det som hängde löst. Och det var en hel del... Speciellt med tanke på att han redan tappat mängder tidigare.
     Nu när mycket av underullen är borta så är Guldus en storlek mindre och en nyans mörkare, men tycker faktiskt inte att det gör så mycket. Om domaren nästa helg tycker om välpälsade hundar, ja, då är det så. Finns inte så mycket att göra åt saken, om man inte vill limma fast allt ludd han fäller på kroppen igen!



Skönt att slippa det här i värmen!


Kommentarer
Postat av: Sanna

oj det var en stor hög med hår! Men guldus är snygg ändå! Om inte domaren fattar det är han knasig!nelly har börjat fälla ordentligt nu också, kragen, ryggen och på sidorna än så länge, stora tussar hår som lossnar titt som tätt och som hänger löst. Tur att hon r mycket att ta av iafl, :)

2010-07-03 @ 08:55:55
URL: http://nellyblackzuprema.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha! Du skulle ju kunna sticka vantar till ett helt barnhem med den där högen ;)

2010-07-03 @ 13:27:16
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0