Guldbusen






Igår följde jag med Ann-Sofie till skellefteå för utställning på brukshundklubben. Var en riktigt trevlig dag, kul att fara på utställningar även när man själv inte ställer, tex. för att man har en Guldklimp hemma som för tillfället ser ut mer som ett semilånghår... Sen hamnade Ann-sofie i den härliga situationen att få CK på båda hundarna hon hade med (Schack och Texas), så då fick jag rycka in - perfekt för någon som lider av lite utställnings-abstinens!

Idag har vi varit i stugan och njutit av det underbara vädret. Jag, Janne, min mamma och Guldus badade faktiskt. Guldus förvånade oss genom att simma en hel del och vi kunde konstatera att han är otroligt söt när han simmar! Dock simmade han fram till mig en gång och försökte klättra upp på min rygg och "åka" med mig, som barn brukar göra (kanske blev trött och tyckte det var obehagligt att inte nå botten). Därför har jag några finfina revor på axlar och rygg från hans klor, men det är sånt man får ta när man lurar ut hunden på djupare vatten. Nu är han förresten helt slut, det är bra träning att simma!



Vår lilla flock myser på gräsmattan i stugan


Vi befinner oss i ett vänteläge nu, det är lite jobbigt. Det är uppenbart att det inte blir några utställningar närmaste tiden. Funderar ibland på att göra en satsning för att börja tävla istället, och då är det ju brukset som känns mest aktuellt. Dock blir Guldus snart 18 månader och då krävs MH för delta på brukstävlingar. Och då kommer nästa fundering; när ska vi gå MH? Och sen är det dags att röntga höfterna... Skulle kunna vänta med allt och eventuellt anmäla till en sen lydnadstävling om andan faller på. Och kanske be till utställningsgudarna att Guldus musklar och pälsar på sig. Vi får se... Saknar känslan att något framför sig, att längta till ett visst datum!



Guldus på midnattsolutställningen, Jari har skickat foton, tack!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Å du är lika flitig som mig på uppdatera bloggen just nu... Jo! Funderade bara på vart dina skarpa kort är ;-)

2010-08-31 @ 09:03:41
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0