Årets första spår!

Äntligen har det tinat nog mycket för att börja spåra, härligt! Svårt att säga om det är jag eller Guldus som är gladast för det, vi tycker båda att det är en väldigt trevlig sysselsättning.



När selen kom fram började han gnälla, tänk vilket minne han har, var ett bra tag sen vi spårade sist


Guldklimpen skötte sig fint, speciellt med tanke på att det var årets första! Jag la ett ganska kort spår med två små apporter och en leksak på slutet. Han gick spåret fint, men traskade rakt förbi första apporten, med fokus enbart på att fortsätta följa spåret. Andra apporten stannade han och plockade upp, och gav till mig! Lite ojämnt, men jag är ändå riktigt nöjd och stolt över honom. Nu ska det spåras och tränas på lydnadsbiten, för vi satsar ju på tävlingsstart senare i år...



Bra fart i spåret, varken för snabb eller för långsam. Och nosen i rätt höjd och riktning!


Kommentarer
Postat av: Therese

Bra jobbat! =)

2010-04-30 @ 11:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0