Uppdatering

Då var det äntligen dags för en uppdatering från helgen!


I lördags bar det alltså av till Jokkmokk för första officiella utställningen. Vi kom fram till utställningen utan några direkta hopp om storvinster, men ändå glada i hågen. Men innan dagen var slut hade både jag och Guldus fått veta att vi var mer eller mindre odugliga. Hmm...





Snyggaste klimpen fick i alla fall en 1a i kvalité, med kritiken: Maskulint huvud med bra proportioner, utmärkt ögonfärg. Lätta öron. Bra hals och skuldra, rak överarm. Trång i fronten, bra kroppsproportioner, medelkraftig benstomme. Tillräckligt vinklad, rör sig med bra steglängd men aningen löst fram.

"Lätta öron" var inte oväntat, ibland är hans öron perfekta med söta tippar, ibland står dom rakt upp som paraboler. Att han skulle vara trång fram har jag inte märkt av själv, men om det är så tror jag att detta kan gå till sig med tiden, han är ju trots allt bara tonåring än, inte färdigutvecklad. Vad som sedan sades muntligt om min lilla älsklingsklimp tänker jag inte ta vidare notis om.



Välkammad klimp, Gunnel har skickat fotot.



I söndags hade vi det betydligt stillsammare, tog en promenad ut på isen i det underbara vädret, tillsammans med ungefär resten av Luleås befolkning.


Vilket underbar årstid detta är!



Jag vill alltid stanna och fota, vilket grabbarna tycker är tröttsamt. -"Kan vi gå snart???!"



Busklimp klättrade upp på en snökarm och skällde, ibland får han för sig att han är typ lejonkungen...



Stark klimp, ännu starkare matte



"Neeej du tog min boll matte, du fuskar!"



Spanar åt varsitt håll, där kan vi snacka om samarbete

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad vet sk "experter" ändå om vilken hund som är finast? :)



...jag och Petter var också ute och traskade på isen i söndags, vi gick från mjölkudden till stan och tillbaka, underbart! :)

2010-02-16 @ 18:54:03
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Maria

Tanter med såna kommentarer (som du inte skrivit ut) ska man "skriva på näsan" ;)

Guldus ser strålande ut och ni ska få se att han kommer att göra bra ifrån sig!

Härligt väder i söndags. Vi isade också =)

Ha det gott så ses vi snart

Kram Maria

2010-02-16 @ 19:15:17
URL: http://www.brudholmens.se
Postat av: Mamma

Hej "snyggisar"! Undrar verkligen vad ni spanar på :-)? KRAM ma.

2010-02-16 @ 19:19:12
Postat av: Elin G

åh, jag längtar hem lite till soliga dagar på isen =) Men jag ska inte klaga, vi har en riktigt fin vinter här i Uppsala faktiskt, än så länge iaf =) hehe, vad coola ni ser ut på sista bilden!

2010-02-17 @ 01:38:17
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Gunnel Strömberg

Grattis till första officiella utställningen - 1:pris - han är ju bara så läcker den lilla prinsen. Vänta bara tills han blir stora prinsen.... Jag har filmat honom och gissa, han bara flyter fram i ringen.

Stor KRAM från "Gamla" matte Gunnel med flock

2010-02-17 @ 21:48:23
URL: http://www.kenneleurotop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0