Inoff Kalix

Idag har jag och Ann-Sofie varit till Kalix på en inofficiell utställning, mycket för träningens skull. Jag hade tänkt försöka att ställa Guldus utan godis, en inoff är ju ett perfekt övningstillfälle där man kan testa sånt. Det gav jag upp fort, kan jag säga. Klimpen är på tok för intresserad av andra hundar, en tråk-matte utan godis kan väl knappast mäta sig med allt annat spännande man kan titta på?

Maria (Brudholmens) var där som sällskap och publik, riktigt trevligt att få träffas och prata lite hund. Och få puff-hjälp såklart! Efter utställningen begav vi oss ut på isen, tillsammans med några av hennes hundar (Zaga, Zenna och Zmilla). Tycker det är en perfekt avslutning på en utställningsdag, att hundarna får springa av sig lite och andas frisk luft.


Ann-Sofie tog en varv med klimpen i ringen, så jag passade på att fota!



Guldus fick HP och blev BIR, med kritiken: Bra huvud och öron. Bra hals och rygg. Ännu lite outvecklad bröstkorg. Bra vinklar bak. Bra päls. Bra från sidan och bak, slarvar något fram. Visas i något högt hull.


Något högt hull? Det var det värsta, påstå att min lilla klimp är tjock! Kan sträcka mig till att han inte är väldigt vältränad, men man känner alla revben tydligt, så tycker det var lite svamligt av domaren att klaga på hull. Nåväl!



Maria omringad av ett helt gäng collies (fr. höger; Guldus, Zenna, Zmilla, Texas och Kisen. Sen ser man nog Zagas svans sticka upp bakom Texas...)



Kisen och Guldus spanar in en söt tjej!



Guldus och Zenna



Zenna, Texas, Kisen och Guldus - i full fart!



Hoppas jag har fått till det med namnen under bilderna, vore enklare om alla var olika raser, kan nog t.ex. ha blandat ihop Zenna och Zmilla på någon bild... Kan hända att det blir en sväng till Kalix om en månad också, är en inoff då med, men vi får se hur det ser ut med tid och pengar. Men det är ju helt klart bra aktivering och träning för Guldus, på alla de möjliga vis. Nu ligger en mycket, mycket trött klimp och sover bakom mig, han har knappt rört sig sen vi kom hem...

Kommentarer
Postat av: Mamma

"Oj, oj, oj vicken massa collisar". Fixar dom att busa och leka utan att ryka ihop? Dom ser då ut att ha roligt. Det måste vara kul för collie-mattarna att få prata hund med varandra. Det blir liksom att man pratar samma språk. Kram från kattmatten, Blizzard (Blizz)och Cinderella (Cindy):D

2010-02-28 @ 17:28:55
Postat av: Maria

Det är alltid lika kul att träffas =). Så kul att ni kom till Kalix för lite utställningsträning. Skönt att få vara åskådare och slappna av och heja på dig och Guldus. Ni var jätteduktiga bägge två. Han var trött i luvan efter finalen men det är inte så konstigt efter en lång dag med mycket hundar och koncentration. Härligt med lite snöbus =) Vi ses snart igen (slutet av mars hoppas jag).

//Kram Maria med släkten

2010-03-04 @ 22:01:58
URL: http://www.brudholmens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0