Valpkurs 4

Nu har vi precis kommit hem från fjärde träffen på valpkursen, och idag fick Guldus stanna hemma. Han har nyst i sedan mitten på förra veckan, och eftersom att vi inte vet varför, vet vi ju inte om det är något som smittar... Ska till veterinären på onsdag, så får se om han får följa på sista träffen, som ju är på onsdag kväll.
   Idag pratade vi mycket om vård och hantering av hunden, intressant när man som jag aldrig haft hund tidigare. På tal om vård så var jag och köpte "Hälsoråd för hund" på apoteket idag, en liten bok som var lite dyrare än jag hoppats på, men känns riktigt bra att ha hemma. Många tips och råd där!

Nu ska jag rasta min lilla nysande hund, som av någon märklig anledning nyser mer när han blir uppspelt och glad än annars. Har förresten hunnit få ett antal duschar av valpsnor dom senaste dagarna, mysigt...

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Usch vad trist om han är sjuk, tänker på noskvalster?! :-( Kanske är han bara snuvig? Hm.. Klokt att stanna hemma med honom från kursen i alla fall. Alla tänker inte så. Jo vi får träffas nån dag här (bara Guldus är frisk) och fara i skogen... hoppas att det inte hinner komma mängder med snö tills dess bara. Fast vi gillar ju snö också :-)

2009-10-26 @ 21:47:21
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0