Valpkurs 2

Igår var andra träffen på valpkursen, och vilken skillnad man märkte på hundarna! Det var inte alls samma skällande och gnällande för att dom inte får leka med varandra, utan ska vara lugna, medan vi får information. Detta trots att det var två hundar till igår (nu är det alltså fem stycken i gruppen). Jag menar självklart inte att dom var lugna och tysta hela tiden, det vore ju märkligt, men det gick betydligt bättre än första gången.
   Den träningen kom ju perfekt, då det var Guldus största problem på utställningen i söndags, att vara lugn trots alla andra hundar. Jag menar nu inte att han kommer att vara en helt ny hund när vi ska ställa honom på lördag, men lite kommer det ju säkert att hjälpa. Speciellt i kombination med tygburen jag ska köpa på fredag, så slipper han bli störd av alla hundar som går förbi när man sitter och väntar.

Kom nyss in från en promenad, jag och klimpen. Tränade lite lydnad med honom, det är roligt att se att han gör framsteg där också. Jobbar just nu på att få honom att titta mig i ögonen istället för att stirra på mina händer (som han vet är källan till frolics)... Det kräver sin tid, men han gör som sagt var framsteg!

Måste ta oss tid att fara ut till stugan någon dag, förhoppningsvis nästa vecka, och spåra lite. Man får ju passa på nu innan snön kommer! Får försöka hitta på liknande aktiviteter att göra på vintern, men går man ett vanligt spår i djupsnö behövs det ju inte direkt någon nos för att följa det...
Här är bilder som Gunnel fotade när vi var ute i skogen senast



Guldus och Triton väntar på uppletande, båda är väldigt intresserade...



Guldnosen passar på att ge matte en puss, kanske fjäsk för att få vara ute i skogen oftare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0