Inoff Vindeln


Så, i lördags for alltså jag och Ann-Sofie med varsin valp till Vindeln för en utställning. Det var en lång dag, som började med att väckarklockan ringde kl 02.30, och slutade med att vi var hemma igen kring 20.30! På vägen ner sattes mitt och Ann-Sofies tålamod på prov, då Guldus av någon anledning inte tyckte om bilen. Kanske för att den luktade annorlunda, bla. från hennes andra hundar? Eller för att det var så mörkt ute? Något var det i alla fall, och det fick vi veta i flera mil, tack vare ett ihärdigt och gällt skällande. Nå det lugnade sig tids nog, och på hemvägen var det enda vi hörde från valparna några snarkningar mellan varven...




Snygga valpar, min lilla bebis (till höger) ser väldigt vuxen ut bredvid Texas!



Våra små hörde till olika klasser, Texas valpklass1 (4-6mån) och Guldus valpklass2 (6-9mån), och båda fick Hp, BIR och BIG1! När jag och Guldus var i "gruppfinalen" var det väldigt spännande, det var bla. en riktigt snygg schäfer som jag var orolig skulle vinna, men efter en stunds funderade placerade domaren Guldus som BIG1. Härligt!




På vägen hem stannade vi till för att rasta och fota dom små, Guldus har äntligen börjat lära sig att stå still och se fin ut, efter mycket träning.









Här är Guldus kritik: 6 månaders hane. Trevlig helhet. Fint huvud och uttryck, bra bett. Välburna ögon. Bra hals och rygg. Välformad bröstkorg. Bra bredd på bakpartiet, välvinklad. Välburen svans i stående. Bra ben och tassar. Bra päls. Rör sig väl.





Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ja det var verkligen roligt att åka iväg, om än tidigt men det var värt det! Vi får göra om det, snart. Tänk att ynka två månader kan göra sån stor skillnad i storlek... kanske Texas växer lite saktare också. Hörs!

2009-10-19 @ 21:57:17
URL: http://collieforever.blogg.se/
Postat av: mamsen

Han ser stolt och snygg ut när han ligger framför sina rosetter.Kram

2009-10-20 @ 22:25:37
Postat av: Elin G

ååå, nu var det ett tag sen jag var inne på Guldusbloggen. Shit vad stilig han är! Och vad stor han blivit =) Vad roligt att det går bra på utställningarna!!

2009-10-21 @ 03:19:43
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Hej! Kom ihåg inoffen i Luleå, inte så många dagar kvar på anmälningstiden... senast 30 okt! Anmälde mig med Texas idag :-)

2009-10-23 @ 23:15:00
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0