Valpkurs 5, spår och bus

I onsdags var femte, och sista, träffen på valpkursen. Jag var ju lite skeptisk i början, men så här i efterhand är jag väldigt glad att vi gått kursen. Vi har fått många bra tips och inspiration!

Bland mycket annat, har vi fått tips på hur man aktiverar valpen, vilket passar bra eftersom att Guldus är en väldigt aktiv valp med oändligt mycket energi. Det vore praktiskt om man bodde någonstans där man kunde släppa honom lös ute, så att han får springa av sig lite, ungefär som när vi är i stugan. Men vi bor ju i stan, så man får fundera ut andra bra sätt att aktivera (trötta ut) honom, vilket inte alltid är helt lätt. I fredags hade vi tur, mamma kom och hämtade mig, Guldus och min syster Sara, så var vi några timmar i stugan. Först fick Guldus tokspringa lös, skönt att få sträcka ut tassarna lite! Jag tyckte det var ett bra tillfälle att fota snyggingen, men givetvis blev ALLA bilder suddiga. Jag och Janne funderar på att köpa en bättre kamera, kanske får bli vår julklapp till oss själva...




Tokig valp på språng...


Lycka är att springa lös på stranden!


Sara lånade ut sin vante till den galna valpen...



Efter buset fick Guldus vila en sväng i stugan, och under tiden fixade jag en uppletanderuta och ett kort spår. Rutan gick oväntat bra, han höll sig perfekt inom den och vallade av ordentligt. Den här gången var den mammas vante han skulle hitta, är ju roligt att variera, tidigare har det varit hans leksaker han har fått leta.
   Jag gick bara ett kort spår, lite slalom mellan stockar och träd, hade inga apporter utan var var en leksak han skulle hitta. Var lite orolig, då han dom två senaste gångerna varit intresserad av allt annat än just spåret, därför tänkte jag att man kan hålla det enkelt, så att han tycker det är roligt. Men hans tidigare ointresse måste ha varit något tillfälligt, för den här gången var det full fart och energi som vanligt!



Nu ska jag gömma lite frolics i vardagsrummet, så ska busen få leta fram dom sen!



Bus på en kvällspromenad...

Kommentarer
Postat av: Elin G

nåå, gulliga Guldus! =) Vad stor och ståtlig han börjar bli! Det är så härligt att kunna ha dom lös så dom får springa av sig. Och vad kul att det går bra med spårningen!

2009-11-02 @ 16:24:15
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0