Bus i vårsolen




Igår blev det en favorit i repris; jag, mamma, syster Sara och Guldus spenderade eftermiddagen i stugan. Underbart! Vildhunden sprang och busade i flera timmar, jag förstår inte var han får all energi ifrån, vi brukar skoja och säga att man kanske borde prova ge honom ett billigare foder...




Höghastighetsklimp. Rejäl lutning i kurvorna, för bästa fart...



Vilket ludd, va?




Sen hittade klimpen en "pinne"...



...aningen otymplig...



...men ack så rolig!



Vilopaus i solen. Matte sticker fram bakom storvalpen, gravid syster sitter bredvid och klappar sig på magen.




Leka igen?



Spanar på skotrar (underbar krage)



Spanar upp mot skogen



Spanar på "moster" och "mormor"



Idag blev det en lång morgonpromenad på isvägen, vi njöt i solskenet, och av Guldus fina uppförande. Mötte ett antal hundar med tveksamt beteende, såna som morrar och nästan gör utfall när man går förbi, men klimpen tittade som vanligt bara frågande på dom. Må vara att han inte är lydig nog att ha lös på isen i stan, men han är då i alla fall väluppfostrad och trevlig!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Mysiga bilder, han trivs verkligen i sol och snö. Ser att mina fluffborstning har tillämpats - kan man säga annat än Excellent work!! ;-)

2010-03-13 @ 17:46:36
URL: http://collieforever.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilka härliga bilder på Guldus i full fart :)

2010-03-16 @ 13:43:42
URL: http://nellyblackzuprema.blogg.se/
Postat av: Mamma och pappa

Han är verkligen charmig!En riktig liten "busknodd".

2010-03-16 @ 19:51:34
Postat av: Gunnel Strömberg

Vilka fina vårbilder, fart och fläkt.

Nu längtar jag till du kommer på besök. Din syste Nike har varit hos mig några dagar denna vecka och ni är så lika varandra. Synd att de är i Björkliden då du kommer. Puss o Kram från Gamla matte

2010-03-18 @ 12:20:36
URL: http://www.kenneleurotop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0